Vrouw&Passie magazine restylen

Uit categorie in opdracht

Voor deze hernieuwde uitgave ben ik gevraagd om mee te denken over zowel concept als vormgeving. Dat is altijd spannend, want vaak roepen mensen dat ze ‘iets nieuws, iets heel anders’ willen, maar stiekem willen ze toch ook vasthouden aan dat wat er al is. Vernieuwing is vaak eng. Niets van dat alles bij Vrouw&Passie.
Gezamenlijk hebben we eens goed gekeken naar het concept van het magazine. Bij een vraag aan mijn adres, kom ik meestal terug met duizend ‘tegenvragen’ en zo krijgen we allebei helder wat wel en wat niet. Ik ben een hele intuïtieve vormgever maar houd ook van structuur en helderheid. Het streven is om de eigenheid van Josje zó te vertalen dat inhoud en vormgeving op elkaar zijn afgestemd zodat de boodschap helder en eigen blijft.
Er is een huisstijl gecreëerd waarin kleur, stijlelementen, typografie, lay-out en beeld in samenhang zijn. Zo kiezen we voor elk nummer vooraf een set van basiskleuren naar aanleiding van het thema, waarmee we de fotografie en de vormgeving bij elkaar houden. Wat betreft de typografie heb ik een letterfamilie geadviseerd die zo volledig is, dat er zowel lopende tekst, koptekst, titels, uitspraken, als kleine lettertjes in gezet kunnen worden. Bovendien doet de uitstraling van de letter op zich al heel veel voor het totaalbeeld; al zou je dat als leek misschien niet meteen zeggen. Met de basislay-out en de toepassing van de stijlelementen kunnen we zo ieder nummer een eigen gezicht geven.
Maar dan wel eentje die bij Vrouw&Passie hoort. www.vrouwenpassie.nl/magazine
Font Calluna van Jos Buivenga | www.exljbris.com
Off

Comments are closed.